Kongeklassen i kompaktformat! Utseendet gjør at Globebus integrert er et skikkelig blikkfang med sin smidige, kompakte og suverene design. Turen er i seg selv en fantastisk opplevelse takket være den kjempestore panoramaruten foran og den sjenerøse plassen i førerhuset. Den praktiske senkesengen er standard og har en bredde på 150 cm. Den kan trekkes ekstra langt ned.
Stor og komfortabel sittegruppe, frittstående bord og ergonomisk formede puter innbyr til hyggelig samvær.
De praktiske enkeltsengene er 195 cm lange. De kan enkelt og greit bygges om til én stor liggeplass på 200 × 155 cm (tilleggsutstyr, inngår i Master Class i Norge) • I 4
Den tverrgående dobbeltsengen skjemmer deg bort med en liggeflate på 200 × 145 cm. I likhet med enkeltsengene gir den perfekt sovekomfort med en 150 mm tykk 7-soners madrass av klimaregulerende materiale •
Senkesengen i de integrerte modellene har en liggeflate med en bredde på opptil 150 cm.
I 6 har en romslig, separat dusjkabin, en lett tilgjengelig servant og mye oppbevaringsplass • I 6
Optimal utnyttelse av begrenset plass. Bare sving bakveggen rundt, så blir badet til en plastkledd dusjkabinett
(Bilde 1 av 3)
• I 1 og I 4
Bakveggen blir svingt over toalettet sammen med vasken.
(Bilde 2 av 3)
• I 1 og I 4
Når bakveggen er helt svingt rundt, oppstår det en komfortabel dusjkabinett med egen dusjarmatur.
(Bilde 3 av 3)
• I 1 og I 4
Skuffene og underskapet har nok av plass til det du trenger på kjøkkenet. Kopper og kar får plass i overskapet. • I 6
Kjøkkenbenkforlengelsen er enkel å vippe ned når den ikke er i bruk. Gasskoketoppen med to bluss har integrert piezotenner. • I 6
Kjøkkenet er kompakt, men fullt utstyrt. Her får du varmtvann, gasskoketopp, store skuffer og kjøleskap • I 6
Brennstoff Diesel
8-trinns automatgir
Når man skal kjøpe bobil, campingvogn eller bybobil (heretter: reisemobil) er det valg av riktig grunnriss samt et tiltalende design som er særlig viktig. Men i tillegg spiller også vekten en avgjørende rolle. Det skal være plass til både familie, venner, tilleggsutstyr, tilbehør og bagasje. Samtidig foreligger det rettslige og tekniske grenser for konfigurasjon og last. Hver reisemobil er utlagt for en bestemt vekt som det ikke er tillatt å overskride under kjøredrift. Derfor må den som skal kjøpe reisemobil spørre seg: Hvordan må jeg konfigurere kjøretøyet mitt for å få plass til passasjerer, bagasje og tilbehør slik at det passer til mine behov, uten at kjøretøyet overskrider denne totalvekten? For å gjøre denne avgjørelsen enklere for deg har vi ført opp noen merknader nedenfor om ting det er særlig viktig å tenke over når du skal velge kjøretøy fra vår portefølje:
1. Den teknisk tillatte totalvekten …
… er en vekt som produsenten har spesifisert og som det ikke er tillatt å overskride. Dethleffs spesifiserer en overgrense utfra kjøretøyets grunnriss, som kan variere fra grunnriss til grunnriss (f.eks. 3500 kg, 4400 kg). I tekniske data finner du tilsvarende opplysninger for hvert grunnriss.
2. Vekten i kjøreklar tilstand …
… består – enkelt sagt – av basiskjøretøyet med standardutstyr pluss en standardvekt på 75 kg for føreren. Det er rettslig tillatt og mulig at vekten på kjøretøyet i kjøreklar tilstand avviker fra den nominelle verdien som er oppført i salgsdokumentene. Tillatt toleranse utgjør ± 5 %. Tillatt margin i kilogram for vekt i kjøreklar tilstand er angitt i hakeparentes bak vektangivelsen. For at du skal ha full innsikt i mulige vektavvik, veier Dethleffs hvert kjøretøy ved produksjonsslutt og meddeler din forhandler om veieresultatet, som så overrekkes deg.
Detaljert forklaring om vekt i kjøreklar tilstand finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
3. Tillatt antall personer (inkludert fører) …
… spesifiseres av produsenten i den såkalte typegodkjenningsprosessen. Dette er den såkalte passasjervekten. Man beregner utfra en standardvekt på 75 kg pr. passasjer (uten fører).
Detaljert forklaring om passasjervekt finner du i avsnittet “Juridiske merknader”
4. Den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr …
… er en verdi som Dethleffs spesifiserer pr. grunnriss for totalvekten av tilgjengelig tilleggsutstyr. Denne begrensningen skal garantere at minste nyttelast, dvs. rettslig spesifisert fri vekt for bagasje og ettermontert tilbehør, faktisk står til disposisjon som tilleggslast for levert Dethleffs. Hvis veiingen ved produksjonsslutt unntaksvis likevel skulle vise at den faktiske lastemuligheten underskrider minste nyttelast på grunn av et tillatt vektavvik oppover, vil vi, sammen med din forhandler og deg, undersøke om vi kan øke nyttelasten ved for eksempel å redusere tillatt antall personer eller fjerne tilleggsutstyr.
Detaljert forklaring om hvordan toleransene har konsekvenser for minste nyttelast og nyttelast, finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
5. Ekstravekten for pakker og tilleggsutstyr…
… øker kjøretøyets faktiske vekt (= vekt i kjøreklar tilstand pluss valgt tilleggsutstyr) og reduserer nyttelasten. Den angitte verdien utgjør ekstravekten i forhold til standardutstyret på hvert enkelt grunnriss. Totalvekten på valgte pakker og tilleggsutstyr må ikke overskride den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr.