Romslig og svært behagelig L-sittegruppe – er med Rubino- trekk i ekte skinn (tilleggsutstyr)
Hvis du velger overskap istedenfor senkeseng i førerhuset, får du en enda mer sjenerøs romfølelse, god takhøyde og masser av lagringsmuligheter (tilleggsutstyr)
Eksklusive SKA-pilotseter er standard. Luftfjærede seter som eliminerer vibrasjoner og støt fra underlaget kan fås som tilleggsutstyr. De kan til og med kombineres med setevarme og -ventilasjon
Du kan føle deg vel uansett årstid takket være det oppvarmede multifunksjons- dobbeltgulvet
Mer komfortabelt blir det ikke. Den midtstilte dobbeltsengen på 200 × 160 cm er tilgjengelig fra tre sider og så lav at du både kommer deg inn i og ut av den uten problemer. På venstre og høyre side er det høye klesskap • 7150-2 DBM
Ypperlig søvnkomfort i senkesengene i den integrerte modellen med 200 × 150 cm stor liggeflate – med elektrisk betjening som standard
Perfekte mål også for storvokste. Enkeltsengene er minst 215 cm lange og 80 cm brede
Rikelig med oppbevaringsplass: store skuffer som låses automatisk når bilen begynner å kjøre. Avtrekkshetten (tilleggsutstyr) suger matlukten ut av bilens indre og ut i friluft
Stort 177 l kombiskap med stekeovn – kan åpnes fra begge sider (standard i Norge
Praktisk og vakkert: opplyst kjøkkenbakvegg med sidesprutbeskyttelse og praktisk krydderhylle
Brennstoff Diesel
8-trinns automatgir
Når man skal kjøpe bobil, campingvogn eller bybobil (heretter: reisemobil) er det valg av riktig grunnriss samt et tiltalende design som er særlig viktig. Men i tillegg spiller også vekten en avgjørende rolle. Det skal være plass til både familie, venner, tilleggsutstyr, tilbehør og bagasje. Samtidig foreligger det rettslige og tekniske grenser for konfigurasjon og last. Hver reisemobil er utlagt for en bestemt vekt som det ikke er tillatt å overskride under kjøredrift. Derfor må den som skal kjøpe reisemobil spørre seg: Hvordan må jeg konfigurere kjøretøyet mitt for å få plass til passasjerer, bagasje og tilbehør slik at det passer til mine behov, uten at kjøretøyet overskrider denne totalvekten? For å gjøre denne avgjørelsen enklere for deg har vi ført opp noen merknader nedenfor om ting det er særlig viktig å tenke over når du skal velge kjøretøy fra vår portefølje:
1. Den teknisk tillatte totalvekten …
… er en vekt som produsenten har spesifisert og som det ikke er tillatt å overskride. Dethleffs spesifiserer en overgrense utfra kjøretøyets grunnriss, som kan variere fra grunnriss til grunnriss (f.eks. 3500 kg, 4400 kg). I tekniske data finner du tilsvarende opplysninger for hvert grunnriss.
2. Vekten i kjøreklar tilstand …
… består – enkelt sagt – av basiskjøretøyet med standardutstyr pluss en standardvekt på 75 kg for føreren. Det er rettslig tillatt og mulig at vekten på kjøretøyet i kjøreklar tilstand avviker fra den nominelle verdien som er oppført i salgsdokumentene. Tillatt toleranse utgjør ± 5 %. Tillatt margin i kilogram for vekt i kjøreklar tilstand er angitt i hakeparentes bak vektangivelsen. For at du skal ha full innsikt i mulige vektavvik, veier Dethleffs hvert kjøretøy ved produksjonsslutt og meddeler din forhandler om veieresultatet, som så overrekkes deg.
Detaljert forklaring om vekt i kjøreklar tilstand finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
3. Tillatt antall personer (inkludert fører) …
… spesifiseres av produsenten i den såkalte typegodkjenningsprosessen. Dette er den såkalte passasjervekten. Man beregner utfra en standardvekt på 75 kg pr. passasjer (uten fører).
Detaljert forklaring om passasjervekt finner du i avsnittet “Juridiske merknader”
4. Den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr …
… er en verdi som Dethleffs spesifiserer pr. grunnriss for totalvekten av tilgjengelig tilleggsutstyr. Denne begrensningen skal garantere at minste nyttelast, dvs. rettslig spesifisert fri vekt for bagasje og ettermontert tilbehør, faktisk står til disposisjon som tilleggslast for levert Dethleffs. Hvis veiingen ved produksjonsslutt unntaksvis likevel skulle vise at den faktiske lastemuligheten underskrider minste nyttelast på grunn av et tillatt vektavvik oppover, vil vi, sammen med din forhandler og deg, undersøke om vi kan øke nyttelasten ved for eksempel å redusere tillatt antall personer eller fjerne tilleggsutstyr.
Detaljert forklaring om hvordan toleransene har konsekvenser for minste nyttelast og nyttelast, finner du i avsnittet “Juridiske merknader”.
5. Ekstravekten for pakker og tilleggsutstyr…
… øker kjøretøyets faktiske vekt (= vekt i kjøreklar tilstand pluss valgt tilleggsutstyr) og reduserer nyttelasten. Den angitte verdien utgjør ekstravekten i forhold til standardutstyret på hvert enkelt grunnriss. Totalvekten på valgte pakker og tilleggsutstyr må ikke overskride den fabrikkspesifiserte vekten på tilleggsutstyr.